Dag 24 Mansilla de las Mulas - León 18,5 km

21 september 2019 - León, Spanje

Een heerlijke tuin om te ontspannen, iets wat ik nog te weinig gedaan heb. Mijn ontspanning was meestal op bed gaan liggen. Deze Albergue staat bekend om zijn hammen, worsten en kazen. En dat was te merken als je een drankje bestelde, want dan kreeg je een snee stokbrood belegd met ham, kaas en chorizo, in plaats van nootjes.

IMG_20190921_072037IMG_20190921_072042

Na een goed ontbijtje was ik er klaar voor om weer op pad te gaan, en velen met mij, zo te zien aan de vele tassen en koffers in de gang. Ik draag mijn backpack zelf, maar er zijn er velen die een klein dag rugzakje dragen, en hun backpack versturen met Jacotrans, een firma die dit al vanaf 2006 verzorgen en er in gespecialiseerd zijn.

IMG_20190921_065232

IMG_20190921_075830

Het is maar een tochtje van 18,5 km vandaag, 17 graden en wat bewolkt. En belangrijk... we komen weer in de bewoonde wereld. Weer dorpjes waar je na een kilometer of vijf even een terrasje kan pakken.  Bij het eerste dorp gauw het vest uit, want je krijgt het snel warm als je in beweging bent. Bij het volgende dorp gaat ie weer aan, omdat op het terras een koud windje staat.

IMG_20190921_100940IMG_20190921_101007

Wij zijn er aan gewend geraakt, dat het vlak terrein was de laatste tien dagen. Maar nu net voor León moeten we weer gaan klimmen, en voelen we de eerste regendruppels. Het is nog maar een kilometer of vijf, maar toch gaat de regenkleding nog aan.

IMG_20190921_110646

Na de afdaling wachten nog de buiten wijken van León. Het is nu alleen nog de route volgen tot in het centrum, want mijn Hostel ligt aan de Camino de Santiago, schuin tegenover Casa Botines van Gaudi

IMG_20190921_130839

IMG_20190921_123558

Vandaag veel rusten, de was wordt voor mij gedaan dus daar heb ik geen omkijken naar. Charlotte is inmiddels verder gegaan op de Camino, dus moet ik mij alleen zien te vermaken. Zal wel lukken, vandaag zal het wel een tapa-tje worden. Morgen naar Casa Botines en de kathedraal, en nog meer rusten. Misschien nog wat bekenden ontmoeten, het gaat wel lukken.

Tot morgen of maandag☺🙋🙋

1. Elly:
    21 september 2019
    Het water loopt me in de mond bij het zien van die lekkere hammetjes.
    Rust lekker uit en geniet van de stad! 😘👣👣👣👍
  2. Dorien Boeijen:
    21 september 2019
    Lekker uitrusten morgen,tis immers zondag!ik houd t morgen maar bij de tituswandeltocht,weer een beetje van t zelfde🙄
  3. Miranda Hermkens:
    21 september 2019
    Oh wat ziet dat er allemaal lekker uit!!!! En gelukkig weer een goede etappe gehad. Je had het over regen. Toevallig gisteravond tijdens het weerbericht dat er regen ging vallen in de contreien waar jij nu bent. Lieverd geniet van vanavond en morgen. En voor maandag buen camino. Kus en knuffel Pedro en Miranda.
  4. Petra:
    Hoi Rianne,
    Heerlijk even rust. Ik Joop dat je je weer genoeg kunt opladen om maandag weer fris te starten. Een mooie vrije dag morgen. We genieten van je verhalen en foto’s.
    John en Petra
    John
  5. Lizzie Delen:
    21 september 2019
    Zag er heerlijk uit zou zeggen breng er een hammetje mee maar zou moeilijk zijn als je nog zo lang onderweg bent en met de post is ook niet handig dus zal maar dromen dat het lekker was geniet nu maar van wat rust en dan er terug tegenaan groetjes ook van marc
  6. Hennie:
    21 september 2019
    Wat een mooie foto’s weer! En ja, die hammen ken ik... heb niet voor niets een Spaanse schoondochter😂😋
  7. Fred & Ineke:
    22 september 2019
    Zie nou pas voor het eerst, dat er ook video's bij zitten! Wa'n muts. Maar nog niet te laat. Kitty maakt het goed. Heeft het kei druk met alle visite. Da's een goed teken. Geniet maar lekker van morgen en voor maandag weer een mooie dag! Groetjes.
  8. Dorris:
    22 september 2019
    Hoi Rianne, ik sliep in dezelfde albergue, mooie plek en lekker eten...😊
    Wil je na León ff niet langs de weg lopen, dan kun je de alternatieve route nemen... mooie wandeling. Geniet van León en rust lekker uit.
    Groetjes Dorris
  9. Ineke Arts:
    Dag Rianne,
    Ik vind het wel stoer van je dat je je eigen bagage draagt. Dan is het immers echt een pelgrimage: afzien! We volgen je op de voet :-) En hebben ongelooflijk veel respect voor je. Heerlijk om je berichten en foto's elke dag te lezen en te bekijken. Je neemt ons zo mee in je avonturen.
    Groetjes, ook van John. Ineke