Dag 20 Carrión de los Condes - Calzadilla de la Cueza 17,2 km

17 september 2019 - Calzadilla de la Cueza, Spanje

Gisteren even een farmacia bezocht om pijnstillers te kopen, en om te vragen of ze een pedicure wisten. Ja hoor... meteen het adres genoteerd... Gaat ze pas dinsdagmiddag 15:30 uur open. Schiet zo niet op!!!

Ook even kennis gemaakt met Jacob, een Nederlandse pelgrim, die ook bij de zusters slaapt. Hij is in juni gestart vanuit Houten, en hoopt net als ik op 11 oktober aan te komen in Santiago de Compostella. Gisteren heb ik de vespers van de zusters gemist, iets wat je eigenlijk niet mag missen. Maar ik had een gegronde reden om niet te gaan... Al mijn kleding hing aan de waslijn te drogen. Daarom maar naar de pelgrims mis gegaan waar ik de zegen heb gekregen. Na de mis nog even echt Spaanse kost gegeten, en toen was het al weer tijd om naar bed te gaan.

Ik heb slecht geslapen want Kreun zijn enkel lag te steken. En toen ik dan eindelijk een beetje in slaap viel, was het half vijf en begonnen de Koreanen zich te roeren. Die gaan gewoon met de wandelkleding aan naar bed, zodat ze zo snel mogelijk kunnen vertrekken. Waarschijnlijk lopen zij 40 km, dat moet haast wel, maar je ziet dan toch niets, zo vroeg.

IMG_20190917_072614

Na het vaste ochtendritueel, ga ik op pad en het gaat voor geen meter. Zou die enkel van vannacht een voorbode zijn geweest. Zo wel Kreun als Steun protesteerden... Zouden ze misschien toch een koude gepakt hebben in hun glazen kooitje.

IMG_20190917_073401

IMG_20190917_073423

Wat het ook is, het gaat niet in het ritme wat ik normaal hanteer, misschien toch maar naar Elly luisteren en wat verlangzamen. Dat maar geprobeerd en het gaat wat beter, en er ook maar een Ibuprofen ingestopt. In het begin is het nog een kilometer of vijf wandelen op asfalt, wat eigenlijk toch mijn terrein is. Maar nee het gaat niet...

IMG_20190917_075208

IMG_20190917_075217

Dan maar een muziekje opgezet, dat helpt meestal wel. Het zorgt er voor dat ik kippenvel krijg, en ook nog eens een potje loop te janken, boos om een hoop zelf medelijden...

IMG_20190917_080518IMG_20190917_083004

Ik wordt wakker geschut door een Camino Foodtruck die mij voorbij rijd. Niet denken... het draait bij Rianne altijd om eten en drinken, en nou is zij weer bij de les. Het leid af... Een tweetal kilometer verder stond ie.

Ik moest even aan dit liedje denken van Veldhuis en Kemper en daarna ging het een stuk beter...

IMG_20190917_085149

Dit zou ook een verschrikkelijke weg zijn, maar ik vind dat wel mee vallen. Veel bomen en struiken langs de weg, en weer veel zonnenbloemen akkers, die net als ik hun kopje lieten hangen op dat tijdstip.

IMG_20190917_081736

IMG_20190917_084221

Gelukkig brengt de Foodtruck weer wat leven in brouwerij. Je ziet weer wat bekenden, maakt weer even een praatje. Ik bestel een café Americano en een bocadillo, laat Kreun en Steun er even uit, en daarna ziet het leven er weer heel anders uit.

IMG_20190917_090212

IMG_20190917_091552

Ik ga weer verder en wordt ingehaald door pelgrim Jacob, die er een stevige pas in heeft. Hij heeft een prachtige pelgrims staf, eentje die echt bij zo'n pelgrim hoort die van huis is vertrokken.

IMG_20190917_093556

IMG_20190917_093532

Op een kruispunt staat weer een filmploeg, net als van de week maar nu met een drone. Misschien is het wel voor de Dalai Lama die ik eergisteren heb ontmoet, you never know's...

Even later maak ik een praatje met een echtpaar uit Wijchen. Zij zorgen er voor dat ik weer een beetje in mijn ritme kom, ik ben afgeleid en dan gaat het weer een stuk lekkerder. Zjoemmm, en ja hoor ik ben gefilmt want daar kwam de drone over.

Het was van te voren gepland, ik loop vandaag maar 17,2 km en het is voor mij meer dan genoeg. Het is 11:00 uur en de koperen ploert is al verzengend heet nu er hier geen schaduw meer is. Ik probeer nog een filmpje te maken met de selfiestick, maar dat lukt mij zelfs niet vandaag.

IMG_20190917_104648

Nog een stukje en dan ben ik er, het dorpje ligt in een dal en er zijn twee Albergues zo wel links als rechts... Ik kies voor de rechtse, geen Municipal maar een privé accommodatie.

Het is weer gelukt al ging het niet over rozen vandaag. Om 11:30 uur ben ik er en mogen mijn vriendjes Kreun en Steun... om het goed te maken, mee naar mijn kamer.

IMG_20190917_122822

Vandaag ben ik drie weken onderweg, het vliegt voorbij...

Tot morgen voor Dag 21 Caldazilla de la Cueza - Sahagun 22 km

1. Guus en Monique:
    17 september 2019
    Hoi Rianne! Petje af hoor, je bikkelt goed door!
    Super zo'n foodtruck en gelukkig mede pelgrims waar je een stukje mee op kunt lopen en wat afleiding aan hebt. Nee het is niet niks! Geniet van je uurtjes in de privé accomodatie je hebt het verdiend! Fijne avond groetjes Guus en Monique
  2. Miranda Hermkens:
    17 september 2019
    Ja Rianne. Dit soort dagen gaan ook komen. Kreun en Steun hebben veel te voortduren ben ik bang. Verwen ze maar goed dan wordt alles beter hopen we. Gelukkig is het tegen het einde weer wat beter gegaan. En weet je al die emoties moeten er ook uit en zijn heel belangrijk tijdens deze reis. Liefs en knuffels van ons.
    Buen Camino por mañana.
  3. Elly:
    17 september 2019
    Ik kende het liedje niet, even geluisterd. Helemaal geweldig. Ja die foodtrucks. Alsof de hemel voorbij komt, soms compleet met jonge god😂😂🤣. Ik zal wat Reiki sturen voor wat het waard is. Zet 'm op. En lief zijn voor je onderdanen, het is tenslotte prinsjesdag. 😘😎👣👣👣
  4. Rianne:
    17 september 2019
    Wij zullen doorgaan Elly, dan maar een tandje lager. En beter mijn rek oefeningen doen, want Luisa zit achter mijn vodden. De reiki neem ik graag in ontvangst😘🙏
  5. Elly:
    17 september 2019
    Ga ik doen. Blij dat Luisa ook achter je vodden zit😂😋.
  6. Chris:
    17 september 2019
    Het lukt je zeker ben trots op je
  7. Rianne:
    17 september 2019
    Dank je wel Chris en bedankt voor opbeurende support😘😘
  8. Lizzie Delen:
    17 september 2019
    Hopelijk gaat het morgen wat beter met kreun en steun en kunt ge eindelijk eens uw voetjes laten verzorgen zal duimen en ben in gedachten samen met jou deze tocht aant beleven en het is de moeite🤗🤗🤗👍👍
  9. Dorien Boeijen:
    17 september 2019
    Ik hoop voor je dat t morgen wat beter gaat!wanneer heb je weer een extra rustdag geplant?
  10. Corrie van helvoirt:
    18 september 2019
    hoi riane ik ben er even tussen uit geweest maar heb je verhaien weer gelezen het blijft spannend .corrie.
  11. T-ke:
    18 september 2019
    Dag rianne. Trek je op aan Kreun & steun die laten je niet alleen met je uitdaging. kop op er komt 'n eind aan de weg. succes t-ke
  12. Rob van Empel:
    18 september 2019
    Zware dag meid, maar daar had je ook wel op gerekend nietwaar? Hopelijk gaat de volgende wat beter. Ik ieder geval ben je een bijtertje die niet snel opgeeft. Trots op jou.😘💖