Dag 19 Frómista - Carrión de los Condés 19 km

16 september 2019 - Carrión de los Condes, Spanje

Voor het eten moest ik gisteren naar de buren, omdat hier op zondag alleen maar pizza te krijgen was. Er zat een heel internationaal gezelschap in het restaurant, waarvan meer dan de helft Aziatisch was. Chinezen volgens mij en eentje uit Tibet. Volgens mij was het de  Dalai Lama... twee druppels water... Let op mijn woorden, dat er over een maand in de krant te lezen is "Dalai Lama loopt naar Santiago de Compostella."

IMG_20190915_204951_resized_20190916_111558388

Vanmorgen waren ze wel bijtijds aan het rommelen, maar niemand die aanstalte maakte om te gaan. Ik had al mijn tanden gepoetst, en in het donker wat spullen bij elkaar gezocht, en het was al 06:45 uur. Dus maakte ik zelf maar het licht aan, en ja hoor... iedereen kwam in beweging. Kreun en Steun uit hun glazen kooi gehaald... een beetje klam voelde ze wel aan. Hmm, ik weet niet of ze met dit onderkomen nou zo blij waren.

IMG_20190915_165544

Geen ontbijt hier... dus dan maar op pad, gelukkig hoefde ik niet ver te gaan. Een panaderia voor de café Americano en het chocoladebroodje, en ernaast ook een flappentap. Dat moest ook weer aangevuld worden. Voor mijn doen was ik laat, want om 07:45 uur wandelde ik pas aan.

IMG_20190916_075642Het is maar 19 km vandaag, een fluitje van een cent zou je zeggen voor zo'n ervaren wandellaarster. Maar niets is minder waar... alhoewel het eigenlijk stukken beter gaat dan gisteren. De moeilijkheid zit meer in de eentonigheid van het pad.IMG_20190916_102007_resized_20190916_020647789

Zo ziet het er eigenlijk de hele dag uit, een pad langs een autoweg en dat 18 km lang. Het is maar goed dat er een viertal dorpjes op deze route zijn, zodat je even op een terrasje kan gaan zitten. Nog voor het eerste dorpje haalde ik twee pelgrims in. De ene was de Japanse vrouw van twee dagen terug, en zij was in het gezelschap van een pelgrim die een buggy voort duwde.

IMG_20190916_081558_resized_20190916_111557271

Het was een pelgrim uit België, die vanuit Charleroi onderweg was. Langs de rivieren naar het zuiden, zo naar Saint Jean Pied de Port. Hij demonstreerde dat hij zich een vogel voelde, en zo genoot van zijn vlucht naar Santiago de Compostella. Op mijn vraag of zijn buggy op de moeilijke stukken dan ook kon vliegen, moest ie bekennen, dat hij deze dan op zijn rug mee vervoerde. Terwijl ik met hem in gesprek was, kwam er ons een pelgrim tegemoet... deze was al weer op de terugweg vanaf Santiago de Compostella naar... Het blijft bijzonder...

IMG_20190916_085347_resized_20190916_111556332

Het eerste dorpje sloeg ik over, ik had immers al ontbeten. Maar bij het tweede wilde ik na 1,5 uur wel even stoppen. Helaas niets open, dus maar op een bankje naast het beeld van Jacobea plaats genomen, en mijn eerste magdalena aangesproken die ik bij de panaderia vanmorgen gekocht had. Ook mijn water kon ik hier weer aan vullen.

IMG_20190916_091200_resized_20190916_111601005IMG_20190916_092145_resized_20190916_111600316

En dan maar weer verder op deze saaie weg, naar het volgende terrasje. Ik zie al enkele dagen dezelfde pelgims, die ook in dezelfde plaatsen overnachten als ik. Een blik van herkenning en altijd een Buen Camino.

IMG_20190916_093257_resized_20190916_020644052

Bij het laatste dorpje even wat eiwitten aan vullen in de vorm van een gekookt ei, en wat yoghurt... en weer verder. Echt alleen ben ik vandaag niet, er zijn er velen op pad. Altijd wel iemand voor of achter mij, het is haast al niet meer bijzonder zo'n pelgrimage naar Santiago. Ik vind het zalig om alleen op pad te zijn, maar dan had ik misschien een ander pad moeten kiezen. Misschien een volgende keer dan maar...

IMG_20190916_114005_resized_20190916_042041548

Gelukkig nog een paar kilometer en dan ben ik in Corrión de los Condes, even nog een gesprek met iemand uit Tanzania, en ja ik ben er dan toch eindelijk. Nog even zoeken naar een bed. Het lukt nog steeds zonder te reserveren. Ik slaap vandaag bij de parochie zusters van Santa Maria.

Morgen wordt ook een zware dag, omdat er een stuk overbrugd moet worden van 17 km, waar verder geen facaliteiten onderweg. Dus voldoende water en wat te eten mee nemen.

Tot morgen voor Dag 20 Carrión de los Condes - Calzadilla de la Cueza 17,2 km.

1. Luisa Carou Ferreiro:
    16 september 2019
    Veel plezier bij de zingende nonnetjes! Tous les matins nous allons plus loin... ... ... Ultre-e-iaaaa, et Su-seiii-aaaa... Buen Camino Peregrina!
  2. Rianne:
    16 september 2019
    Ik heb de pelgrimszegen gehad, dus nu gaat het zeker lukken😘😘
  3. Elly:
    16 september 2019
    Succes morgen. Mij viel het reuze mee. En met jou speed no problem.😊😊😎😋
  4. Miranda Hermkens:
    16 september 2019
    Ziet er weer indrukwekkend uit. Inderdaad is deze etappe nogal eentonig zo te zien aan de foto's. Maar contact met iedereen wanneer je dat wilt is dan wel weer fijn. Zo vordert de reis iedere keer weer verder naar het eindpunt. Buen Camino !!!
  5. De leeuw Jacqueline:
    16 september 2019
    Al weer 16 dagen op pad. Tijd gaat snel, kilometers vreet je weg. Iedere dag maar weer. Heb je inmiddels een pedicure gevonden? Je voeten zijn wel het belangrijkste op dit moment.
    Warme groet en succes!
  6. Rianne:
    16 september 2019
    Nog steeds geen pedicure, nu weer op maandag gesloten. Dank je wel voor je support s'Jacqueline😘
  7. Chris:
    Mooi dat je Zo geniet
  8. Rianne:
    16 september 2019
    Dank je wel Chris, het is inderdaad een groot avontuur waar ik intens van geniet😘
  9. Ruud van Breda:
    16 september 2019
    Een kaarsje opsteken bij de zusters kan de reis verder verlichten.
    Heb je het Spaans al goed onder controle???
  10. Rianne:
    16 september 2019
    Het Spaans van 1,5 jaar Spaanse les is vervlogen, maar ik doe mijn best Ruud.
  11. Hennie:
    16 september 2019
    Ben ook wel weer benieuwd naar je diner voor vanavond.. of koken de zusters ook voor de pelgrims? Weer een dag voorbij..
  12. Rianne:
    16 september 2019
    Ik ook Hennie... menu del dia deze keer😘
  13. Ine:
    16 september 2019
    Een kaarsje voor jullie hier en jij voor ons daar is dat een idee Rianne😇🔔🍀💋
  14. Rianne:
    Ik steek er eentje op voor Jullie samen Ine😘😘
  15. Dorien Boeijen:
    16 september 2019
    Het lijkt idd de dalai lama wel!gewoon vragen mocht je ze nog tegenkomen!oh en kreun en steun zou ik een luchtiger onderkomen geven voor de nacht😉zet um op weer morgen!
  16. Rianne:
    Dank je wel Dorien😘
  17. Ine:
    Dank je wel💋💋
  18. Lizzie Delen:
    16 september 2019
    Weeral een beetje dichter bij je doel ook al is het nu een beetje saai er komen zeker nog heel veel mooie wegen en laat je nu maar wat verwennen door de zusters
  19. Rob van Empel:
    16 september 2019
    Nou mooie ontmoetingen weer, je had misschien wel een stukkie in de buggy mee gemogen als je het lief gevraagd had. Knap gedaan weer, zeker als je ziet hoe eentonig en saai de route was. Lekker slapen bij de zusters en morgen weer er tegen aan kanjer.
  20. Gerda:
    17 september 2019
    Ik geniet van je verhalen, ongeacht of de weg saai is of niet.Je weet er toch iets spannends van te maken. Buen Camino
  21. Nolly:
    17 september 2019
    Nog even dan ben je weer in Leon het gaat best snel. Geniet ervan